Zilling @ PAI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van zilla - WaarBenJij.nu Zilling @ PAI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van zilla - WaarBenJij.nu

Zilling @ PAI

Door: Zil

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Daar ben ik weer!!!!

Gelukkig niet blijven hangen in Pai maar wel weer terug in Spicy Thai chiang mai haha!
Pai is een mega relaxed hippie stadje! Je wilt niet weten hoeveel activiteiten en bezienswaardigheden er zijn, en wat heb ik gedaan.... niets haha! Je komt eraan en wordt meteen meegezogen in de flow van chilling (of hoe mijn reisgenootjes het noemde Zilling, ik was er namelijk het beste in :P...

Met de bus zijn we vanuit Chiang Mai gereden naar Pai! En wat een rit, berg op en berg af haarspeldbocht hier en daar. Maar niemand heeft gelukkig het busje ondergekotst want die verhalen gingen er rond over deze rit! Maar zeker de moeite waard wat een uitzicht vanuit de bus, TOP!
SPICY PAI, holy shit, wat een vet hostel is dit zeg, check de foto's. Het is volledig gemaakt van hout en je slaapt min of meer in de buitenlucht. Je zult wel denken die is gek met temperaturen rond de 35 graden. Maar Pai ligt in de bergen en in de nacht daalt het kwik rond de 12 graden. Gelukkig had ik voor de zekerheid een lange broek en longsleeve bij me anders zou ik zijn bevroren haha.
Die avond ontmoeten we een groepje backpackers die al een scooter hadden gehuurd, zij wilden ons wel een lift geven naar centrum van Pai. Met zijn allen Thais gegeten en terug naar het hostel want.... beerpong time!!!
Nog nooit in mijn leven beerpong gespeeld en dat was te merken, want alle biertjes gingen naar mij. De pingpongbal wilde maar niet luisteren naar mijn spectaculaire moves, tja als je dan al shitty gooit dan maar een showtje erbij verzinnen. Na een aantal biertjes en avond vol gezelligheid toch maar weer door naar een bar, genaamd Don't cry. Nou ik moest er wel van janken maar dan kwam door de rook van het vuur. Want overal in Pai zijn er kampvuurtjes gitaren en ibiza style muziek. LOVE IT...
De volgende dag met waarschijnlijk iets teveel bloed in mijn alcohol een scooter gehuurd. Heerlijk in 35 graden scheuren met de scooter.
Het beste in Pai vind ik de eettentjes. Je hebt er zoveel met verschillende thaise koffie en thee specialiteiten en tijdens eten en drinken luister je naar relaxing hippie music... Je droomt hier letterlijk weg.
Enigste wat ik in Pai heb gedaan is eten, drinken, chillen, zwembad en weer eten, drinken en chillen!!! Maar wat kan dat lekker zijn. Met de scooter nog wel naar de canyon gereden wat een erg mooi uitzicht bied, maar goed ik zat meer in de chilling vibe dus klik, foto gemaakt, en weer hangen in de schaduw.
Als je naar Pai wilt gaan boek dan hostel Spicy Pai en zorg dat ze een familydinner organiseren. Een BBQ waar alles met knoflook is gekarmaliseerd maar mijn god het was heerlijk.
Woensdag 9 maart weer terug naar Chiang Mai en ja naar spicy thai. Met zijn vijven konden we het niet laten om samen nog 4 daagjes met elkaar door te brengen voordat we de groep opsplitsten.

En wat hebben we de eerste avond gedaan, KARAOKE!!! Haha en mijn eerste bucket gedronken. Ben niet zo'n fan van drinken uit een emmer, maar hier in Thailand hoort dit er blijkbaar gewoon bij, ook het dubbel zien van je omgeving daarna hihi.
De zon vind mij niet zo lief hier in Thailand dus weer met koorts de dag doorgebracht in het hostel. Gelukkig hebben ze hier een voorraad aan duizenden films dus vervelen kan hier niet. Die avond voelde ik mij weer wat beter en meegeweest naar foodmarket om Thais eten in te slaan voor family dinner in SPICY Thai. Tussendoor stiekem alles proeven wat gekocht werd als er niet werd gekeken, echt heerlijk!

Vrijdag de dertiende moehahaha, samen met fins en duits reisgenootje een dagje geboekt in Elephant Nature Park. Super leuk om te doen. Je leert eerst van alles over de olifanten. Grootse gedeelte die wonen in het park zijn mishandeld! Het park koopt deze olifanten van deze achterlijke eigenaren en geven ze een nieuw en beter leven in het park. Onwijs mooi om te zien hoe deze olifanten weer vertrouwen krijgen in het leven en de mens. De dag bestond uit olifanten eten geven, aaien, knuffelen en wassen in de rivier. Daarnaast mochten we een kudde ontmoeten die twee baby olifant weesje opvoeden en beschermen. En wat een eigenwijse draken waren die weesjes. Het leukste vonden ze om sneaky dichterbij ons te komen en dan hard te rennen zodat wij snel opzij sprongen en hun nanny's boos met hun slurf naar ons zwaaiden. Alsof het onze schuld was, sjonge sjonge haha. Eenmaal terug in het hostel sloeg die stomme zon weer toe, mafkees, waardoor zilla toe was aan een middagdutje!!! In hostel was gelukkig een horror night movie georganiseerd. Niets beter dan met koorts enge films kijken, ik kreeg de helft niet mee behalve dat iedereen zich elke keer rotschrok. Geniaal om te zien!!!

Vandaag ga ik maar weer eens niets doen, pff z'on zwaar leven poeh poeh! Massage klinkt wel weer goed :)
Laatse dagje met duits reisgenootje dus vanavond goed afscheid vieren!!! Morgen reis ik met een fins meisje en engelse vent naar Laos, met de slow boat, heerlijk ik hou van slowwwwww....

Nou mensjes ik hoop dat jullie druk zijn met werken en f.....g jaloers zijn op mijn heeeeeeel zwaaaaaaar leventje.

Bye bye zwaai zwaai vanuit spicy thai
and talk to you later alligators

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 4401

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Februari 2015 - 15 April 2015

Backpacken Thailand, Laos en Cambodja.

Landen bezocht: