Angkor Wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van zilla - WaarBenJij.nu Angkor Wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van zilla - WaarBenJij.nu

Angkor Wat?

Door: Zil

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hier weer een verslagje, ditmaal vanuit het bloed hete Cambodja!
Maar voordat ik wat vertel over Cambodja eerst nog even het spannende avontuur, mijn laaste week in Laos!

Na Vientiane zijn Scott (reisgenoootje uit USA) en ik door gaan reizen naar het plaastje Thahket. Prima reis gehad, wel lang 6.00 vertrokken en om 19.00 kwamen we in ons guesthouse aan. Gekke is dat je na uren zitten in een bus er nog vermoeiender uitkomt dan dat we erin gingen. Midden in de nacht kwam er vertsterking, Camille uit Frankrijk.
In Thakhek hebben we de dagen erop een aantal grotten bezocht en gezwommen in de Mekong rivier. Onze tuk tuk chauffeur deze dag wilde ons wel een mooie zonsondergang bij een tempel laten zien. Dit lieten we natuurlijk niet aan ons voorbij gezien onze ervaringen met zonsondergangen ahum....
Maar ook dit keer werkte de natuur niet mee en sloegen de wolken toe.

Onze volgende bestemming was Don det (1 van 4000 eilandjes in het zuiden van Laos). We konden alleen reizen met een lokale bus die er 17 uur over zou doen. Dus we waren op het ergste voorbereid.... Nou het was nog erger!!! Om 17.30 zouden wij de bus moeten pakken. Maar met geen engelse bushauffeurs of informatie punten kwamen we aan en was er geen bus te vinden die als bestemming 4000 islands had. Na veel gebaren talen, vloeken, tieren en schelden was er een chaffeur die ons het eerste gedeelte van de reis mee kon nemen en wel een ander mannetje wist die ons naarons eindbestemming kon toeren. Oke oke moet maar. Op zich viel de bus mee, alle ramen waren wagenwijd open en na 5 uurtjes vol zand te zijn gewaaid kwamen we aan. Helaas de pindakaas moesten we 3 uur wachten totdat de volgende bus kwam. Pffff nou dan lig je niet lekker in een lokale bus met ons 2 in de middle of nowhere om 1.00 in de nacht. Maar gelukkig daar kwam onze bus naar 4000 islands. Weer 2 uur wachten want tja in een lokale bus vervoeren ze alles. Van mens tot zakken met knoflook. Haha stel ff voor bus vol met knoflook, we roken in ieder geval heerlijk na 5 uur aan te zijn gekomen in Don Det!

Drie dagen bankhangen, friends kijken, eten, lezen, slapen, kaarten en weer eten! HEERLIJK op mijn gat gezeten. Nou vooruit we hebben 1 ochtend een fiets gehuurd en zijn eiland over gefietst. Watervallen en een viewpoint gezien en vonden uiteindelijk een restaurant met bungalows tja en daar maar de hele dag gehangen :)

Don Det was mijn laatste bestemming in Laos en ook die van Scott! Samen de grens overgestoken, maar goed ook. Corrupt zooitje. Van te voren krijg je al een hoop waarschuwingen naar je hoofd geslingerd over het personeel en geld wat ze overal voor willen vangen. Nou ze willen een dollar voor een stempel, dollar voor je temperatuur meten, dollar voor grens over steken en een dollar voor hun moeite. Naast natuurlijk de normale kosten voor je Visum. Onder de eerste 2 dollars kwamen we uit maar kostte ons een uur en vele kwaadaardige blikken. De andere 2 dollars hebben we maar betaald, stelletje zeikerds, op een gegeven moment heb je er genoeg van. Ze nemen elke keer je paspoort in, vloeken in een onbegrijpelijke taal en houden je paspoort vast tot wie het het langst vol houd. Meeste die mij een beetje kennen weten wel dat ik win, appeltje eitje. Nou na een dikke uur wachten in 40 graden was ik er klaar mee. Gooide letterlijk 4 dollar over de toonbank en griste onze paspoorten weg. De kwaadaardige mannetjes waren een beetje verbluft van mijn reactie dus konden wij uiteindelijk snel de grens over wippen. Moewhaha!!!!

Die avond na weer 10 uur in de bus te hebben gezeten waren we in Siem Reap. Scott verbleef in een ander hostel, ik zo eigenwijs met deze hitte wilde in een airco! En wat ben ik er blij mee. Maar goed na zoveel weken niet alleen te zijn geweest, stond ik er dus weer alleen voor. Nou ja na 10 minuten had ik een leuke groep mensen gevonden, mee wezen eten en de afgelopen 3 dagen bij blijven hangen hahah, zo gaat dat nou eenmaal!
SIEM REAP wat een mooie, leuke en gezellige stad! Enorm westers en daar stond ik wel even van te kijken. De weg van de grens tot aan Siem Reap zag ik voornamelijk armoede langs de weg leven. Maar goed toerisme is hier meega in opbloei dus dat zal ook een groe rol spelen.Wat heb ik hier allemaal gedaan:
Ow ja een massage en pedicure, zult wel denken wat is daar nou zo bijzonder aan, euh er begon er 1 aan mij te werken en het waren er uiteindelijk drie pfff whaha. Ze vonden mij heel interessant: Are you married, boyfried, children enz enz. You so beautiful bla bla. Achteraf probeerde ze gewoon meer geld te krijgen met hun charmes. Want daar zijn deze lokale combadjaantjes goed in. Heerlijk en positief volk maar o zo snel was ik om hun vingers gewikkeld. Ondanks dit waren ze wel oprecht geinteresserd in ons en wilde heel graag engels leren spreken.

Toen was het tijd vanmorgen voor een ochtendje tempels. En WAUW ze hebben er hier zoveel.... De hele stad bestaat uit tempels!!! We hebben er in totaal 4 gezien, waaronder the famous Angkor Wat met een mooie zonsopgang, jaaaaaaa we hadden er 1, en TOMB RAIDER!!! Grappig want lokale bevolking noemt deze tempel nu standaard zo. Angelina Jolie haar naam zie je dan ook everywhere....

Nou meer heb ik eigenlijk niet te vertellen behalve dat ik morgen Siem Reap ga verlaten en mijn reis door ga zetten naar het plaatsje Battambang. Paar daagjes genieten van de franse architectuur daar en de famous bat cave. En daarna mensen gaat Zilla bakken in de zon op het eiland Koh Rong!!! Hopeljk zal ik hier mijn lichtgevende beentjes achterlaten....

Bye bye en zwaai zwaai vanuit het zweetparadijs Siem Reap
and talk to you later alligators

  • 03 April 2015 - 14:43

    Carla Stinissen:

    wat leuk geschreven weer...maar probeer je af en toe.....af en toe in te houden...weet hoe je kunt reageren..haha..maar wel leuk om te lezen...zo nu ff foto s kijken en dan douchen en naar ellen...blijffff vooral genieten mien kind..

  • 11 April 2015 - 10:56

    Erica Thuis:

    Hallo Zilla, GEWELDIG je verslagen. Je bent ook echt aan het genieten. Heel veel plezier nog en we genieten van je verslagen.
    Groetjes van Erica en familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 4396

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Februari 2015 - 15 April 2015

Backpacken Thailand, Laos en Cambodja.

Landen bezocht: