Finally!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van zilla - WaarBenJij.nu Finally!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van zilla - WaarBenJij.nu

Finally!!!

Door: Zil

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Halllo alle lieve mensjes in Holland!

Eindelijk mijn site doet het, he he!
Nou als eerste HET IS HIER GEWELDIG! Ik heb nu natuurlijk al zat te vertellen want ik ben nu een week in Thailand. Waar zal ik eens beginnen...

De dag van aankomst stond Jennifer mij al op te wachten in de ochtend, na zo'n vermoeiende reis was het echt top om haar te zien en samen een weekje gingen genieten.
Bangkok jeetje its a big city maar ook best ranzig. Met een taxi naar ons hotel toe en toen kwam de jetlag pffff. Snel ff ontbijtje pakken en pitten in het hotel. Het hotel was goed en personeel erg vriendelijk. Na ons middagdutje zijn we maar eens gaan eten in 1 van de duizenden gigantische shoppingmalls! Hier schiet echt letterlijk alles de lucht, geen wonder dat op dit kleine stukje grond 15 miljoen mensen wonen. Dat met de metro reizen dat doen wij wel ff. Not haha, 3x verkeerd overgestapt! Maar daarna appeltje eitje.

De volgende dag vertrokken we rond 3.30 in de nacht richting vliegveld waar we aan onze reis naar Ko Tao begonnen.
Met een propellor vliegtuigje vlogen we in 1,5 naar klein vliegveldje. Vanuit daar met een busje in 3 kwartier aangekomen bij de pier. Daar moesten we 4 uur wachten, wel lang maar gelukkig konden we in strand stoeltjes liggen. Vanuit daar met een ferry door naar Ko Tao, uiteindelijk kwamen we rond 15.00 aan. En toen kwam de rit naar ons hotel pfff whaha. Ons Hotel lag letterlijk in de jungle, maar ook bestaat Ko Tao uit flinke heuvels en slechte wegen. Onze thaise mannetjes van het hotel waren goede chauffeurs en reden goed zodat niemand echt angstig was. Het uitzicht is fenominaal daar in tegen! Ons hotel was erg goed alleen jammer dat het 15 min van hoofdstadje lag. Tassen/koffers gedumpt en door naar ons privestrandje. Wat een hel van een tocht, hihi. Wij moesten over een barrige/verotte houten bruggetje lopen die vanuit alle kanten kraakte zelfs als je nog geen voet had verzet. Met bloed zweet en tranen zagen we het strandje, WAUW. Super mooi!!! Natuurlijk een duik in de zee genomen.
De volgende dag hebben we een quad gehuurd en het hele eiland over gecrosst. Ik moest rijden maar goed dat ik van tevoren niet wist hoe barrig en stijl de wegen daar zijn anders nooit gedurfd! Toet toet daar gingen we met zijn twee. De man wie ons de Quad had verhuurd kreeg meteen al een hartverzwakking, want ik ging rechts rijden ipv links. Hij riep meteen "other side" ow ja haha. Daarna kwamen we weer langs hem gecrosst en zijn gezicht betrok alweer "one way traffic" ow haha sorry. verschillende strandjes en uitkijkplekken bezocht echt super mooi dingen gezien maar ons strandje was toch wel echt de mooiste!!!
De dag erna zijn we met een snorkeltour meegegaan. Jennifer is gek op water en snorkelen dus ik dacht ga wel mee. 1 probleem ik ben bang voor de zee/openwater. De boot stopte op 5 verschillende plekken. Ik wilde het per se proberen!!!! Dus sprong achter Jennifer aan het water in, zware paniekaanval dus water weer uit. De tweede stop weer de zee in gesprogen een stuk gezwommen en weer terug de boot op. De derde plek het water in gesprongen een stuk gezwommen en ja hoor 40 minuten gesnorkeld, top!!! Ik wist niet dat ik snorkelen zo leuk vond. Al die visjes die volgens Jennifer mij graag volgde waren erg mooi. De vierde stop sprong ik in het water en wist niet hoe snel er weer uit te komen. Er zwemde een drol voorbij, gadverredamme! Jennifer zwom snel weg en lachte me vierkant uit, maar no way dat ik daar nog in ging.

Zaterdagochtend weer met taxi, ferry, overstap ferry en bus naar vliegveld. Wij lopen snel naar binnen om in te checken en leggen onze koffers/backpack op de weegband totdat.... No wrong date, its February not March. Wrong Wrong zei ze en wees naar onze ticket. Holy crap de verkeerde maand geboekt o nee!!! Na veel geregel en wachten konden we gelukkig mee met het vliegtuig omdat er nog plek was. Wel was de ticket net zo duur als wat we voor totale tickets hadden betaald retour! Gelukkig hadden ze bij ferry niets opgemerkt anders had het ons nog veel meer gekost!!!!! Nog steeds flink last van Jetlag en moeilijk slapen maar we wilden koste wat kost naar skybars! We zijn er bij twee geweest en het uitzicht was super! Heerlijke cocktails gedronken.

De volgende dag tickets gekocht naar chiang mai, helaas de pindakaas was voor maandagavond tickets uitverkocht dus voor dinsdag gehaald. Daarna door naar weekendmarkt wat erg leuk was maar met 36 graden en een bakkende zon niet te houden, we verlangden echt naar airco en die zijn uitstekend te vinden in alle shoppingmalls.
Na weer een middagdutje (die f.....g jetlag blijft erin hakken) hadden we afgesproken met 2 thaise meiden uit bangkok die Jennifer heeft leren kennen in Canada 2 jaar geleden. Super leuk en gezellig om ze weer te zien en te spreken. Ze namen ons mee naar een echte thaise restaurantje! En bestelde eten zonder ons te vragen wat we wilden, top! Het was echt heerlijk! Met een volle buik richting Kho San road! Wat een super leuke straat en daar ook meteen een hostel geboekt voor de nacht erop! Na een knuffelige afscheid terug naar hotel.

Mijn laatste dag met Jennifer was aangebroken, snik snik! Samen een relax dagje gehouden! Uitslapen, ontbijten, baantjes zwemmen, weer winkelen, backpack inpakken, middagdutje en door naar een thaise massage. Mijn hemel we werden flink gekraakt en uitgerekt best pijnlijk maar op 1 of andere manier fijne pijn! Nog ff eten en dikke knuffel want het was tijd dat ik aleen verder mijn reis ga maken.
Met een gezonde dosis spanning zat ik in de taxi op weg naar mijn hostel. Zo weer gevonden en ingecheckt! Echte aanrader voor mensen die ook naar bangkok willen gaan coincidence hostel. Super de luxe, mooi en genoeg privacy voor een hostel incl ontbijt voor maar 8 euro pn.
De angst om alleen te zijn was meteen verdwenen, ik sliep namelijk met een Ier op mijn kamer die een half uurtje eerder dan mij was aangekomen. Wat over en weer geklets en samen Ko San Road gaan verkennen. Pfffff flink wat biertjes weggedronken tja die Ieren kunnen er wat van! Maar onwijs gezellig en gelachen. Samen in een pub gezeten waar live muziek was en ja daar hielden wij beide van!!!
Uiteindelijk het bed ingerold en ogen dicht! Vanochtend onwijs vroeg wakker en laat me je vertellen een mix van kater, jetlag en warmte is geen fijne combi. Sodeju wat voel ik me beroerd. Onze Ier gaat vandaag richting Amsterdam, hoe toevallig, een weekje vakantie vieren. Samen nog ff een hostel geboekt in Chiang Mai waar ik volgens hem het te gek ga hebben. Weer bye bye zwaai zwaai see you later alligator.

Het is nu 15.10 en voel me eindelijk weer wat beter dus zo nog ff een voetmassage scoren, eten en met taxi naar station met de nachttrein naar Chiang Mai. De rit duurt ongeveer 14 uur waarvan ik hoop er 10 te slapen haha.

Nou mensjes hopelijk zijn jullie allemaal f.....g jaloers op mij, MOOI ZO!

Talk to you later, alligators!!!
xxx

  • 03 Maart 2015 - 09:54

    Wilma:

    Hoi Zilla, wat heerlijk om iets van je te horen. Blijf dit vooral doen:-)
    Ik zal er voor zorgen dat oma je nu ook op de laptop kan volgen.
    Groetjes, dikke knuffel en geniet ervan!

  • 03 Maart 2015 - 10:31

    Carla Stinissen:

    ha deerntje...dit lezen is echt leuk...skype gaat toch wel iets moeillijker...maar af en toe wel leuk om je stem te horen....nou zuip niet teveel ....en ja tis wel leuk dat oma en de rest natuurlijk ook het nu kunnen volgen..geweldig....dikke xxxxxx van niels bertus en mij.....en we zijn ook wel beetje jaloers hoor...xx

  • 07 Maart 2015 - 21:55

    Renske:

    Gaaf hoor Zilla!! Super leuk om te lezen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 4388

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Februari 2015 - 15 April 2015

Backpacken Thailand, Laos en Cambodja.

Landen bezocht: