happy new year!!!! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van zilla - WaarBenJij.nu happy new year!!!! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van zilla - WaarBenJij.nu

happy new year!!!!

Door: Zil

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Nog een weekje te gaan en mijn reis zit er alweer op, damn wat gaat de tijd snel pffff....

Eerst nog ff klein verslagje over Battambang, Sihanoukville, Kep en Kampot in Cambodja!!!!

Mijn eerste dag in Battambang begon goed met een zonnesteek, ja mensen weer één :(
Tja dat krijg je als je paar uur pal in de zon gaat rondlopen zonder een petje en zonnebrandcrème. Maar goed gelukkig trok het die avond weer weg en kon ik samen met andere reizigers in het hostel paaseieren schilderen en zoeken want het was Pasen....
En ja hoor van de 6 eieren vond ik er met mijn groepje 3. Wat inhield drie gratis shotjes, heel gezellig.....

De volgende dag maar eens Battambang verkennen. Wat een klein schattig frans plaatsje. Met een tuk tuk naar één van de toeristische activiteiten.... de bamboo trein!!! Haha het was letterlijk een wilde rit in een achtbaan! Je zit op een bamboo plateau van 3 bij 3 meter met 3 mensen en een chauffeur. Er is maar 1 spoorlijn wat inhoudt als er een bamboo treintje aankomt er 1 van de 2 van de rails af moet, gelukkig hoefde wij dit maar 2x. Zie foto's hilarisch en daarna met 60km per uur weer jagen over die rails.
Die middag naar de killingcave geweest. Indrukwekkend.... Duizenden mensen zijn hier gemarteld en in de grot gegooid en voor dood achtergelaten.
Niet veel verder was de Batcave, iiiiieeeehhhhhh. Rond zonsondergang vliegen echt miljoenen vleermuizen uit de grot en vliegen kilometers in een lange baan door de lucht, wauw! En na een kwartiertje begonnen wij een beetje een zure lucht te ruiken. Het waren de miljoenen vleermuizen die een urine geur uit de grot meenamen haha.
Nog één dagje over in Battambang en ik wilde een blindmassage. Nu... nooit meer van mijn leven. Wat heb ik een pijn geleden zeg. Sodeju lag nog net niet te janken op die bank pfff. Die avond nog naar het circus geweest. Het was geweldig en heel professioneel. Van cabaret naar pittige trucs door de lucht, zeker de moeite waard.
Om 23.00 werd ik opgehaald in het hostel en naar mijn slaapbus gebracht richting Phnom Phen.
Al flink wat verhalen gehoord over de slaapbus, voornamelijk dat je het bed moet delen met een Cambodjaan. Nou..... ik mocht een zeer klein 1 persoonsbedje delen met gelukkig een ander Nederlands meisje. Prima geslapen en werd pas wakker toen ik in Phnom Phen was. Achteraf hoorde ik gelukkig pas de horror verhalen over slaapbussen. Het komt nog al eens vaak voor dat zo'n bus pech krijgt en je in the middle of nowhere terecht komt. Het kan zijn dat je dan uren moet wachten maar ook dat de bus dan juist wordt overvallen, oeps.
Maar we hebben het zonder moeite gehaald. Vanuit daar de bus naar Sihanoukville.

Maar Sihanoukville was niet echt mijn stad. Planning was om van mijn witte benen af te komen op het eiland Koh Rong. Maar met 40 graden en geen airco en beperkte elektriciteit op een dag en mijn verleden met zonnesteken koos ik toch maar voor mijn lichtgevende benen en doorgereisd naar Kep.

Hier 4 nachten in luxe vertoeft! Wat een heerlijke plek. Aan het strand gelegen, krab gegeten, kilometers rondgejaagd op een scooter, eiland bezocht en een appartement voor mezelf gehad!!!! LOVE IT...

Maar het geld raakte op en werd het tijd om weer onder de mensen te komen. Kampot it is.... Happy New Year, want dat is het hier op dit moment 3 dagen lang. Veel merk ik er niet van want zit in een super leuk hostel en meteen weer van allerlei mensen leren kennen. Dit keer weer heeeeel veeeeel Nederlanders, lijkt wel Texel hier. Maar super gezellig. Kampot heb je ook weer een scooter nodig, ooooo wat erg :) Heerlijk met 33 graden jagen door de wind. Van de zoutmijnen naar de peperfarm en de berg op. Mooie dingen weer gezien hiero. Helaas de pindakaas moest ik in mijn laatste 10 dagen ff een voedvergiftigingetje oplopen, wat een hell. Dacht letterlijk dat ik dood ging want het komt er aan alle kanten eruit, ahum sorry, maar echt. En dan deel je een kamer met meerdere personen en weet je de volgende ochtend even niet waarheen te kijken. Maar iedereen krijgt het wel 1 of 2x dus vanuit alle kanten kreeg ik water of paracetamol of vitaminepillen of ors of Royal d drankjes aangeboden! Dus zo vol schaamte voelde ik mij niet meer. Na 2 daagjes was ik weer de oude en nu proeft een biertje weer heerlijk :)

Nou mensjes ik heb nog 6 daagjes te gaan en vertrek overmorgen naar Phnom Phen om killingfield te bezoeken en te ............ SHOPPEN! Want dat moet er goed kunnen.

Bye bye en zwaai zwaai vanuit een happy new year Cambodja
and talk to you later alligators

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4387

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Februari 2015 - 15 April 2015

Backpacken Thailand, Laos en Cambodja.

Landen bezocht: