Going slow to lao.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van zilla - WaarBenJij.nu Going slow to lao.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van zilla - WaarBenJij.nu

Going slow to lao....

Door: Zil

Blijf op de hoogte en volg

24 Maart 2015 | Laos, Vientiane

Na wat aandringen van meerdere mensjes hier weer een nieuw verslag van mijn reis afgelopen week!

Onze laatste avond in Chiang Mai ahhhhh, wat hou ik van het hostel spicy thai en Chiang Mai maar aan alles komt een eind! Dus wat gingen wij doen, natuurlijk, naar een ladyboyshow...
Wie denkt, euhm wat is dat, nou een show vol met half of volledig omgebouwde thaise mannetjes naar een vrouwtje! Geniaal om te zien en serieus er lopen monsterlijke draken tussen maar ook echt hele mooie. Kan me wel voorstellen dat een geile toerist een keer de verkeerde mee naar zijn hotel neemt :P
Al met al was het geweldig slecht. Ze dansen, springen en allerlei andere manouvres and on top of it all... playbacken ai ai ai. Maar tja ik bleef maar kijken! Na een uurtje was het tijd om aan te sluiten bij de pubcrawl (kroegentocht) georganiseerd door het hostel.

Drink three
See double
Be single

Ahum valt niet meer aan toe te voegen hoe de avond verliep!

De volgende dag met een fijne hangover de bus in naar Chiang Rai. Dikke knuffels en kusjes aan Spicy Thai en achterblijvende/verder reizende vriendjes gegeven en gaan met die banaan, snik!
Ik ben achteraf blij dat ik Chiang Rai heb overgeslagen want het enigste wat er echt mooi is was de witte tempel, zie foto's. Het is een vrije nieuwe tempel en ontworpen door een thaise kunstenaar. Dus erg leuk om eens wat anders te zien dan goud en vooral wit en ellende (zie foto met handen).
Na een half uurtje vertrokken we verder naar Chang Hong om te pitten in een motel, waar we weer vriendjes maakten :). De volgende dag visum in the pocket voor LAOS en met de slowboat naar Huay Xai. PFFFF wat een boot, oncomfortabel en langggggg. Uitzicht was daarentegen prachtig! Eenmaal in Huay Xai een geusthouse geregeld en weer eten. Dit keer indian food, lovely, behalve de vier dagen erna poeh poeh! De volgende ochtend waren we in totaal met een groep van 8 waarvan er 2 gekken om 7.30 zorgden voor fijne plaatsen in de slowboat. Dit was echt top en een super dagje op de boot gehad, slapen, eten, kletsen, spelletje spelen en weer slapen, want het is slowwww.... en toen om 17.00 kwamen we aan in LUANG PRABANG.

Wat doen wij als eerste in Luang Prabang, tuurlijk all you can eat loas food (bleef niet echt lang zitten in mijn buikje oeps) en struinen over de nightmarket, shoppen!!! In dit stadje is er maar 1 bar waar je als backpacker terecht kunt, UTOPIA (ha de naam zegt het al!). Na een paar biertjes toch maar het bed in. Euh dat dacht ik maar zo dacht de kat van het hostel ook over mijn bed, ach ja dan maar delen!

Waterval dag!!!! Kuang si wauw wat ben je mooi! Vroeg in de ochtend met een tuk tuk richting deze waterval. Het enigste wat ik kan zeggen is WAUW! Onze vriend uit de USA Scott wilde wel helemaal naar boven om te zwemmen. Maar tja zoals vaker gaat er weleens wat mis en pakten wij de verkeerde route. Na 45 minuten hiken vol schrammen, bloed, zweet en tranen kwamen we, ja, inderdaad boven pfff he he maar helaas je kon hier niet zwemmen haha. Onze tuk tuk chauffeur stond ons helaas al op te wachten beneden en konden we niet meer zwemmen, wat de helft van onze reisvriendjes wel konden want die pakten een andere route van 3 minuten hiken en zwemmen in het mooiste gedeelte van de waterval, TJA.
Ach ja we wilden nog wel iets leerzaams doen na deze verfrissende (voor sommige) ochtend en pakten een museum! Na 2 minuten was ik alweer buiten, zegt genoeg lijkt me zo.
De BIG NIGHT in Luang Prabang!!! Het begon met een aantal drankjes in Utopia, ja ja. Helaas sluit het om 23.30 en de enige mogelijke plek om verder te feesten is, drumgeroffel..... de bowlingbaan. WHAHAHA het was echt letterlijk bowlen (zie foto's) maar genoeg ballen raakten ook de kegels van de buren om het klein te houden.
We hadden eigenlijk al besloten om de volgende ochtend naar de tempel op de heuvel te gaan (genaamd mount. Phousi oftewel hill pussy) om de zonsopgang rond 5.30 te zien. Tegen de tijd dat we klaar waren met bowlen was het rond 01.30, waarom gaan we er niet slapen?
Zo gezegd zo gedaan met de tuk tuk naar hostel, jij wachten tuk tuk, deken en kussen pakken, weer in de tuk tuk op naar de tempel!
Met een dronken kop driehondend treden op was hilarisch, misschien kun je het een beetje voorstellen. Eenmaal boven juichten we alsof we een marathon hadden uitgelopen. En toen een geschikt plekje gevonden. Samen met duizenden insecten, gadveredamme!!!! De een na de ander was om zich heen aan het slaan. Laat me vertellen dat het niet ging om kleine mugjes en motjes. Maar motten zo groot als mijn hand en ranzige uitziende vliegende kakkerlakken. Gelukkig hielpen de vleermuizen mee ze uit de weg te ruimen. Uiteindelijk onszelf zo in de dekens gewikkeld dat we er geen last van hadden en konden slapen. Om 5.30 werd ik plots wakker, er zaten 5 meiden voor ons, ons vreselijk hard uit te lachen hoe wij erbij lagen. Tja kon alleen maar dom meelachen een beetje nuchter wordend. Dus wij wachten op die mooie zonsopgang, en wachten en wachten en toen was het licht..... Het was te mistig om de zon te kunnen zien. WHAHAHA wat een nacht voor dit! En daarbij kwam er een groep koreaanse toeristen de heuvel op. We make pictures of you crazy people, flit flits flits. Rond 7.00 werden we weggeveegd door de schoonmaker dus kwam er een eind aan ons avontuur!

De volgende dagen voornamelijk rondgehangen bij waterval (ja heb kunnen zwemmen), markt, massage en UTOPIA!

Zaterdag 19 maart bye bye luang prabang en hello Vang Vieng. De busrit was niet lang maar wel weer een beetje spannend! Over bergen en diepe dalen, prachtig.
Vang Vieng is misschien een beetje vergelijkbaar met het nachtleven in mallorca, salou, griekenland enz enz. met andere woorden een zuipfestijn. Super gezellig tot er weer een volgende hangover dag kwam. Je zult wel denken, je wordt hier te oud voor Zilla.... Misschien wel hihih

Maandag de tubing day! Het onderwerp waar iedereen het in Vang vieng over heeft. Met een opgeblazen vrachtwagen band over de mekong rivier drijven en onderweg een aantal barren bezoeken. Het was een warme dag dus heerlijk drijven over de rivier. De barren waren op zich gezellig maar wat een zuipfestijn, nu wordt ik toch echt te oud :P
Dat beerpong kan ik nog wel aan maar ze bedachten hier elk gek spelletje om maar te kunnen zuipen!
Helaas geen foto's van tuben omdat telefoon/camera nat kon worden.

Vandaag hebben we bye bye gezegd tegen vang vieng, hier kom ik nooit meer terug! Niet mijn ding en natuur is heel mooi maar er is weinig bijzonders te bezoeken. Daarnaast hebben de zogenaamde bedbugs van het hostel me bijna opgevreten! Jeuk jeuk en nog eens jeuk, bah!
Op dit moment zitten we in een hostel in Vientiane. We verblijven hier 1 nacht! Helaas de pindakaas neem ik vanavond afscheid van Vilma! Een te gek meisje uit Finland waar ik de afgelopen 2,5 week mee samen heb gereisd, snik snik. Haar reis zit erop, ook nemen we afscheid van Marleen uit duitsland. Haar heb ik leren kennen op de SLowboat samen met Scott. Wij reizen morgen naar Tahket om de grotten te bezoeken en vanuit daar naar de 4000 islands om te chillen.

Nou lieve mensjes, ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin en kom niet meer terug, grapje, maar heb nog lekker 4 weekjes!!
Ik hoop dat alles en iedereen het goed heeft in holland en

bye bye zwaai zwaai vanuit Vientiane
Talk to you later alligators

  • 24 Maart 2015 - 23:54

    Bako:

    Mooie belevenis. Genieten hoor. Hier nat en koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4386

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

23 Februari 2015 - 15 April 2015

Backpacken Thailand, Laos en Cambodja.

Landen bezocht: